Rosegarden

Wim De Roos, Menselijke Oplossingen

Splitsecond

with 2 comments

BrainHoe is het mogelijk dat we zo snel kunnen beslissen of iets ons wel of niet bevalt? Je zoekt een website en klikt van het ene naar het andere resultaat van je zoekopdracht. Je wordt doorverwezen naar een site en je besluit meteen dat het niets voor je is. Je hoort een stem op de radio en je hebt een beeld van degene die spreekt. Het druist in tegen alles wat je geleerd hebt over goed beslagen ten ijs komen en doordachte beslissingen nemen. Sommige mensen nemen ze na langdurig wikken en wegen. In mijn marketingstudie leerde al ik dat het zo niet gaat. Consumenten beslissen meteen nadat ze een prikkel registreren, soms onbewust. Neuropsychologie bevestigt dat het in de hersenen echt zo gaat. Daarom geloof ik nog steeds in liefde op het eerste gezicht.

Written by wimderoos

2 juni 2014 bij 10:38 am

Geplaatst in Sub rosa

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dit is weer een mooie! Tegelijkertijd denk ik “Hij was toch een boek aan het schrijven”? Of is het al af :-)?

    Jacqueline Rempt

    2 juni 2014 at 11:23 am

  2. Fijn dat je weer ‘terug’ bent Wim. Je moet me nog maar eens uitleggen
    hoe het dan werkt bij de ‘rationelerikken’.

    Gerben

    15 juni 2014 at 8:02 am


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: