Rosegarden

Wim De Roos, Menselijke Oplossingen

Verstaan en begrepen worden

with one comment

IMG_0608Vanmiddag deed ik het weer. Ik schaam me dood. Al schrijvend ontdekken dat het eigenlijk nergens over gaat. Als ik de weg kwijt ben en onduidelijk ga zijn denk ik altijd terug aan het korte memo van David Ogilvy. ‘On Writing’ heet het en hij stuurde het aan alle copywriters op zijn reclamebureau. Het fameuze Mad Men bureau uit de televisieserie. Zijn hoofdregel is dat je net zo schrijft als je spreekt, gewoon (naturally) voegt hij er aan toe. Dat je korte woorden en korte zinnen moet gebruiken. En in beknopte alinea’s werken. Geen jargon of ambtenarentaal. Maak korte notities, maximaal twee pagina’s. De uitsmijter is dat je moet controleren of de ontvanger gaat snappen wat je van hem wilt. En tot slot, als je actie wilt, schrijf dan niet maar ga gewoon naar de ander toe en vertel het! Hoe kon ik het vergeten. Raak.

Written by wimderoos

1 november 2013 bij 3:13 pm

Geplaatst in Sub rosa

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi Wim. En goede herinneringen aan mijn eigen madmen80erjaren met oa O&M als bureau…

    Goed weekend Wim

    wimaalbers

    1 november 2013 at 4:44 pm


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: